Înființat de peste 25 de ani CABINET DE PROPRIETATE INDUSTRIALA LAZAR ELENA, nr. Registru Național OSIM 97-028, are ca misiune sprijinirea societăților comerciale și persoanelor fizice în vederea obtinerii, apărării și valorificarii drepturilor de proprietate intelectuală pe teritoriul Romaniei, Europei și Internațional. Furnizează servicii autorizate, de specialitate la nivel național și European pentru înregistrarea şi soluţionarea cereriilor de marca, desen/model industrial, brevete de invenție, meţinerea lor în vigoare, administrare, cercetări şi analize documentare, forme contractuale, transfer tehnologic, expertize, evaluări, drept de autor, reprezentare vamală în combaterea contrafacerilor, combaterea concurenţei neloiale, alte lucrări de valorificare în domeniu. Servicii online la telefon : 0723328633; e-mail l.e.consilier@gmail.com

duminică, 15 noiembrie 2020

MARKETING PRACTIC

MIJLOACE DE COMUNICARE SI PROMOVARE

STABILIREA OBIECTIVULUI PUBLICITATII

  • de a informa;

  • de a convinge;

  • de a reaminti.

De a informa – este utilizata in perioada de inceput, cand firma sau o categoarie de produs nu este cunoscuta;

De a convinge – este utilizata in etapa de a se impune in fata concurentei, cand este necesar promovarea marcilor;

De reamintire – este utilizata in etapa produselor aflate in top va cerere.

Nr. crt.

Publicitate si reclama

PUBLICITATE DIRECTA

PROMOVARE VANZARI

EXPUNERI        si

RELATII PUBLICE


A

B

C

D

E

1

Simboluri, sigle, marci, sloganuri,


Catalog, pliant etc.


Targuri


Prezentari comerciale


Conferinte


2

Brosuri, pliante,


Materiale expediate prin posta


Expozitii


Intanliri de afaceri


Discursuri


3

Foi volate, fluturasi, etc.


Radio, TV


Jocuri, concursuri, etc


Programe de stimulare


Seminarii


4

Catalog


e-mailuri, pagina web


Mostre gratuite


Prezentare produse noi


Activitati caritabile


5

Panouri de prezentare


Telefon


Cadouri


Expuneri la targuri, etc


Sponsorizar


6

Benere, afise


Vanzari direct firma,magazin de prezentare


Demonstatii



Relatii comunitare


Mijloace proprii de informare


7

Carti de vizita


Vanzari internet


Distractii


8

Buletine informative


reclama expozitii


Vanzari grupate


Evenimente speciale


9

Carti tehnice, tiparituri legate de documente insotitoare marfa.


Vanzari ambalaje personalizate


Rabaturi


Influientarea deciziilor politice


10

Ambajaje



Vanzare expozitii



11

Articole de reclama, atentii de zile festive



12

Reclame radio, TV, etc


13

Carti de telefon


14

Reclame retiparite


15

Afisiere


16

Raporturi anuale


MESAJUL SAU SLOGANUL

Acesta este necesar sa fie conceput in legatura cu obiectivele stabilite anterior si utilizat in toate materialele campaniei publicitare incepute.

Mesajul se concepe fie in legatura cu firma, fie cu produsele. In cazul prezentat anetrior mesajul mai potrivit ar fi in legatura cu produsele firmei.

Daca mesajul se refera la produsele firmei acestea poate sa fie in legatura cu tehnica de varf, calitate; iftin; durabil; etc, dar nu toate amestecate intrucat ar produce confuzie in mintea cumparatorului, poate eventual sa reflecte o calitate sporita datorita unei tehnologii avansate sau produse care prezinta originalitate si noutati pe piata sau oricare alte mesaje care sa convinga cumparatorul asupra ceea ce doreste sa achizitioneze.

Mesajele o data concepute, daca sunt originale si se doreste utilizarea lor de lunga durata se pot inregistra ca marci sau design.

Inovare

 Inovarea este cuprinsa in activitatea de cercetare dezvoltare.

Conform cu Legea 83/2014 – Privind inventiile de serviciu, capitolul 1, art.2(2) si art. 2 (1)  

Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică 

aprobată prin Legea 324/2003 cu modificările şi completările ulterioare.


Caracteristicile inovatoare se regasesc in problemele rezolvate conform prevederilor 

legale.

a) - inovarea inseamna implementarea unui produs, serviciu ori proces nou sau substanţial 

îmbunătăţit ori a unei metode de marketing sau afaceri noi, în activitatea practică, în 

organizarea locului de muncă ori a relaţiilor externe;

b) - inovarea de produs inseamna introducerea în circuitul economic a unui produs sau 

serviciu care este nou ori îmbunătăţit substanţial în privinţa caracteristicilor şi utilizărilor 

sale. Îmbunătăţirile substanţiale pot fi ale specificaţiilor tehnice, ale componentelor sau 

materialelor, ale programelor de calculator încorporate, ale utilizării sau ale altor 

caracteristici funcţionale.

Conform cu Hotararea nr. 583/2015 pentru aprobarea Planului  National de cercetare-

dezvoltare si inovare pentru perioada 2015-2020, anexa, cap. 1, art. 1;


Ambele forme de inovare de la pct. a) si b) au la baza activitati de cercetare si/sau drepturi 

de proprietate industriala.

Acest lucru inseamna :

- inovare avand la baza rezultatele publice a unei activitati sau mai multor activitati de 

cercetare a intitutiilor de invatamant, a altor institutii autorizate in cercetare sau a 

societatilor comerciale care au acest obiect de activitate „ cercetare dezvoltare”. ( aceste 

rezultate pot include facultativ si drepturi de proprietate industriala)

- inovare avand la baza drepturi de proprietate industriala nationale, europene sau 

internationale, liber utilizabile de oricare tert. ( marci sau indicatii de provenienta; 

desene/modele industriale; brevete de utilitate; brevete de inventie; know-how aferent 

drepturilor de proprietate industriala, etc.). In cazul mentinerii lor in vigoare pe teritoriul 

Romaniei, este necesar a se tine cont de drepturile conferite titularului si achizitionarea lor 

conform prevederilor legale.


Inovarea reprezintă implementarea unui produs (bun sau serviciu) nou sau optimizat în 

mod semnificativ sau a unui proces de producţie nou sau semnificativ îmbunătăţit, pe piaţă 

sau introdus în cadrul întreprinderii. Mai exista si alte două tipuri de inovare: de marketing 

şi oganizaţională reprezentînd metode noi sau semnificativ îmbunătăţite de marketing sau 

metode organizatorice noi referitoare la practicile în afaceri, organizarea locului de muncă 

sau a relaţiilor externe, introduse în cadrul intreprinderilor.

 Un produs nou sau îmbunătăţit este implementat atunci când este introdus pe piaţă. Noile 

procese, metode de marketing sau metode organizatorice sunt implementate atunci când 

sunt introduse în uz, în operaţiile din cadrul întreprinderii.

Întregul proces al inovării cuprinde paşi ştiinţifici, tehnologici, organizatorici, financiari şi comerciali prin care trebuie să treacă noile idei, produsele, procesele în oricare dintre domeniile economiei. În domeniul tehnic de exemplu, acest proces complex constă în transformarea rezultatelor activităţii de cercetare, sau al unei invenţii, într-un produs sau procedeu industrial nou sau substanţial îmbunătăţit.

Unele activităţi realizate pe parcursul întregului proces al inovării sunt ele însele inovatoare, altele nu sunt activităţi noi, dar sunt necesare în procesul inovării. Activităţile de inovare pot să includă de asemenea şi activităţi de cercetare care pot să nu fie direct legate de dezvoltarea produsului/procesului principal dar sunt necesare în etapele de fabricaţie sau chiar de comercializare a acestuia.

 Principalele tipuri de inovare

  • inovarea de produs;

  • inovarea de proces,

  • inovarea organizaţională;

  • inovarea de marketing.